måndag 19 mars 2012

Många intressen

Ett problem med att vara en nyfiken person, är att man blir lite spretig. Intressena håller sig inte inom ett och samma område. Kul, men emellanåt både tidskrävande och förvirrande. Både för mig och de som vill stoppa in mig i ett fack. Ett av mina stora passioner, som jag aldrig har arbetat med, är arkeologi och historia. Jag älskar att läsa historiska romaner med verkig bakgrund, men kan inte tänka mig att skriva dem själv. Jakten på Magnus Ladulås fascinerar mig. Mer, jag vill veta mer!

3 kommentarer:

camillos sa...

Jag blir mer och mer intresserad av historia, ju äldre jag blir liksom. Tyvärr tyckte jag att historia var det tråkigaste som fannas när jag gick i skolan...

Hanna Lans sa...

Historia har alltid varit mitt favoritämne! Och då hade jag inte ens en vidare bra lärare. Gosh, jag måste verkligen ha älskat ämnet! :)

mamman sa...

Håller med Camillos. Jag hade svårt att fatta poängen med historia, kungar o trams! Men nu!! Nödvändigt, skulle jag säga :)