tisdag 6 mars 2012

Håkan H

Hur det går att blogga utan internet? Inte så bra, om ni frågar mig. Hur det är med humöret när man inte kan blogga? Inte så bra, om ni frågar mig.

Igår tog jag lunch på IKEA. Ett oerhört krassligt barn satt i en vagn framför mig i kön till maten. Såsom arbetandes i en förskola, harmades jag av det hela men höll tand för tunga. (Vet inte varför jag väljer så konstiga ord just nu ...) Om föräldrarna anser att barnet är friskt nog att vara uta bland folk, så är det säkert så. Tänkte jag. Men la till ett litet "inte" i tankarna. Ett sjukt barn är ett sjukt barn. Sådär höll jag på. Barnet kraxade iväg ett "pappa". Några gånger ropade barnet på pappa. Och sedär, där kom han släntrandes. Håkan Hellström. Så slutade jag tänka på att barnet var sjukt, och fokuserade itället på att inte stirra på barnets pappa.

Nu, kaffe och något lugnande för att ta hand om mina nerver. Jag mår fortfarande rysligt dåligt i mitt mammahjärta över vad jag lät tandläkaren utsätta mitt barn för ...

Inga kommentarer: