söndag 24 mars 2013

Jag förvånar mig själv

Trots att jag sov till klockan tio imorse, så är jag tämligen trött idag. Det där med att laga mat, städa, ha gäster och dricka vin, det tär på den här mamman. Dessutom fick jag spontangäster på lunchen också, så nu har jag varit social för flera veckor framöver.

Nu på eftermiddagen börjar det kännas i kroppen att jag frångick mina rutiner igår. Trots detta, har jag nu suttit en stund och redigerat. Ingen är mer förvånad än jag.

Twittrar ni? Det gör inte jag, men följer de olika sidodebatter som detta genererar. Idag har Frida Boisen skrivit om statistik på re-tweetar. Himla fascinerande ändå. Genustänk? Not so much. Om du inte heter Carl Bildt. Han är karl för sin hatt han, och någon som vi borde försöka se bortom partifärg och faktiskt försöka ta efter i denna fråga. Den är inte politisk, den är human, och det är alldeles nödvändigt att ni alla funderar över hur ni twittrar och vilka ni re-tweetar och varför.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

NÄr jag börjar twittra ska jag tänka på det. Jättemycket!

Hanna Lans sa...

Jag ska aldrig börja twittra. Kan absolut inte lägga till ytterligare en sak att uppdatera och läsa hos andra. Jeez, dygnet har ju bara 24 timmar!