onsdag 30 januari 2013

När jag blir gammal

Om jag har förmånen att bli det alltså, jag håller tummarna. Men i alla fall:

1) Kommer jag höra ljud som inte finns.
2) Kommer jag tro att telefonen ringer trots att den inte gör det.
3) Kommer jag ha väldigt svårt att se och skriva in ocr-numren korrekt när jag betalar räkningar.
4) Kommer jag ha väldigt svårt att trycka på rätt knappar på den lilla betalningsdosan när jag betalar räkningar.
5) Kommer jag ha väldigt svårt att hinna se och knappa in rätt kod innan de där 30 sekunderna har passerat.
6) Kommer jag ha svårt att komma ur sängen för att höften gör ont.
7) Kommer jag säga samma sak om och om igen till min son. Som kommer bli irriterad.

Eller, wait a minute, det där händer ju redan.

Mvh, hon som bävar inför vad som komma skall ...

9 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hahahaha

Sofie sa...

Jag känner tyvärr igen mig...

Hanna Lans sa...

Åsa: Eller snyyyft ... ;)

Sofie: Tack, jag gillar dig. :)

Kati sa...

oh no! :) Ja, vi har alla sådana där dagar... :)

MalinC sa...

Ha, ha! jag hoppas att alla de pryttlarna har försvunnit när jag är gammal (syftar då på betalningsdosor och liknande. inte höfter)
Min betalningsdosa har inte funkat på evigheter och på något sätt har jag lyckats spärra mitt kort för internetbetalning. Frågan är bara NÄR har man tid att gå till banken??? (När man blir pensionär kanske...)

mamman sa...

Hörrni ungdomar, jag är där o det är i n t e kul! Men, jag tror att tekniken håller jämna steg med oss 40-talister, så när ni är där som jag är nu, klarar ni er till dess ni är +85 :)

Anneli Stålberg sa...

Jag känner igen mig! Vi klarar ju oss ganska bra ändå så det är ingen fara. Än!

Hanna Lans sa...

Gudars, vad skönt jag tycker det är att höra att jag inte är ensam om detta!

Anonym sa...

Det är bara en fråga om att ha nära till supporten