torsdag 17 januari 2013

Om du bara ska läsa en sak idag

Ska du bara läsa en sak idag, så läser du det här. Och lär dina söner att bete sig vettigt hela livet igenom. Och för varje kille du ser som beter sig illa, så tar du tag i det omedelbart och visar vilken som är den rätta vägen. Ok?!? 

Vi får inte stillatigande se killar förstöras genom åren utan att göra något. Det är bara vi vuxna som kan göra skillnad. För vår egen son, men också för sonens vänner och andras söner som vi stöter ihop med genom livet. Kanske är det just DITT mod och vilja som gör att ytterligare en tjej slipper bli våldtagen. 

Jag har en son. Jag lovar och svär att jag ska göra allt som står i min makt för att han och andra killar jag möter ska veta vilken den rätta vägen är. Att lära dem att våga stå emot det som är fel. Och att våga ta tag i andra som är på väg åt fel håll. Mod föder mod, feghet föder feghet.

Är ni med mig?

Uppdatering: Jag ångrar mig, läs det här också!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Jag är med dig! Jag lovar också att göra vad jag kan med/för min son.

mamman sa...

Jag är med här också!

Hanna Lans sa...

Bra! Hoppas att vi är fler än fyra stycken bara ... Men, alla bäckar små!