fredag 11 januari 2013

Övningar i Law of Attraction

Nu har jag sammanställt en lista av den information jag har hittat om Law of Attraction. Dessa kommer i huvudsak från blogginlägg som jag har kopierat och skrivit om lite. Om någon har något att fylla på med, eller att jag skrivit något fel, säg gärna till! Och här hittar du inlägget som startade mina funderingar.

Jag tänker att det är fler än jag som måste omprogrammera sig lite?

Innan vi kör tar vi en smoothie, jag har bytt ut det där rosébubblet från igår:





1.
Somna med positiva tankar.

Det är bara när vi sover som vi inte tänker. Attraktionslagen fungerar ändå när vi sover, utifrån de tankarna vi hade innan vi somnade. Tänk positivt och hur och vad du vill ha i ditt liv, från det att du släcker lampan tills du somnar. Tänk på det som om du redan har det och var full av tacksamhet.

Att vara rädd är att be om det vi inte vill ha. Utgångspunkten ska alltså vara önskvärda situationer, inte att tänka sig bort från oönskade.

"Det enklaste sättet att förstå lagen om attraktion är att se mig själv som en magnet och jag vet att andra magneter kommer att dras till den. Vår uppgift som människor är att göra helt klart för oss vad vi vill och hålla fast vid tankarna på det vi vill uppnå. Du blir vad du tänker mest på och du drar också till dig det du tänker mest på. Problemet är att människor går runt och tänker på vad de inte vill ha och sen undrar de varför det dyker upp i deras liv." - John Assaraf

2.
Vänd negativa tankar.

Du får precis det du känner, inte så mycket det du tänker på. Det är orsaken till att människor ofta kommer in i en ond cirkel om de slår i tån när de kliver ur sängen på morgonen - BobDoyle

Öva på att vända negativa situationer till positiva, så att man inte fastnar i negativa spiraler. När något känns dåligt, när man vill svära högt alternativt strypa någon - då skall man stanna till och säga till sig själv att nänä, nu släpper vi det här och tänker glada tankar. Gör det och tro på det.

3.
Gör en gladlista.

Det är viktigt att må bra för då attraherar man bra saker. När man känner sig nere kan man ändra det på ett ögonblick genom att sätta på musik man blir glad av, sjunga eller tänka på något man verkligen älskar. Håll fast vid tanken och uteslut alla negativa tankar. Att tvinga sig själv att skratta högt är också ett bra sätt.

Det är bra att ha en lista till hands, med saker man blir glad av att tänka på; härliga minnen, framtida händelser, roliga händelser osv.

Sätt upp på en plats där du tydligt kan se den.

4.
Visualisering.

Det är viktigt att vara medveten om dina tankar och att välja dem noggrant. Du kan leka och ha rolig med det här eftersom du är mästerverket i ditt eget liv. Du är Michelangelo i ditt eget liv. Den David du skulpterar är dig själv.
- Joe Vitale (The Secret)

När du visualiserar materialiserar du. När du visualiserar skall du koncentrera dig på det slutliga resultatet. Se bilderna utspela sig för ditt inre. Känn att allt det du vill ha, det är redan ditt.

Håll visuliseringen levande. Om du t ex visualiserar ett nytt kök, se inte bara köket framför dig. Tänk dig hur du lagar mat i köket, äter, tar något ur kylskåpet osv. Sitt tio minuter varje morgon och kontrollera dina tankar. Visualisera det du ska göra under dagen, och föreställ dig det så som du vill att det ska gå till. Tänk detaljerat och gå igenom de olika stegen i huvudet, på vägen till målet.

5.
Vad är det du vill.

Vad skulle du göra om inget var omöjligt?
Om du är otydlig över vad du vill drar du till dig otydliga resultat.

Om ingenting var omöjligt att uppnå, vad skulle du då vilja göra? Skriv ner det på en lapp. Sedan ska du prata om det med dig själv som om du redan har fått det, eller uppnått det. Det är också viktigt att visa tacksamhet när man pratar om det med sig själv.

6.
Tro att det är verklighet.

Tro att det du önskar redan är ditt. Ha en absolut och fullständig tilltro. Handla, tala och tänk som om du tar emot det nu. Se det som om du beställer något ur en katalog: det är redan ditt och du tvivlar aldrig på att avsändaren kommer att strunta i att skicka din beställning. Du vet att det är på väg.

Du ska inte tänka ut HUR det ska gå till, bara att det ska ske. 

7.
Ta ut glädjen i förskott.

Finessen är att vi ska ta emot före det att saker förverkligas. Man ska känna sig glad över det man ska få, innan man har fått det. Känn hur det kommer att kännas att få det du vill ha.

Att känna är viktigt för det räcker inte att bara tro rent mentalt. Det är viktigt att må bra och att vara lycklig, så att man ligger på den frekvensen som motsvarar det man vill ha.

Det handlar om att du ska hitta fram till den frekvensen som du vill dra till dig.

Du är en magnet som drar till dig det du har i ditt liv. Ta första steget, du behöver inte se det slutgiltiga målet. En sak i taget. Känn!

8.
Att rensa.

Du bör bli medveten om dina förväntningar eftersom de är en stark kraft. Det du förväntar dig, det får du. Därför är det bra att börja förvänta sig det man vill ha och inte det man bävar för.

Rensa bort frekvenser som inte gynnar dig, så kan du sedan ersätta dem med sådana som tjänar dig bättre.

Rensningsarbetet går till så här: I slutet av dagen ska du tänka igenom dagens händelser. Om några situationer inte skedde på det sätt du önskat, spela upp dem igen för ditt inre, men nu på ett sätt som får dem att kännas bra. Återskapa dagens händelser så att de passar det du vill ha.

9.
Tacksamhet.

Vi börjar med att skriva en lista över allt det som vi är tacksamma över. Sedan skall vi varje morgon börja dagen med att tacka. Vi vaknar. Tack! Vi sätter ner fötterna i golvet. Tack! Vi går igenom allt vi är tacksamma för. Tänk och känn tacksamhet. I och med detta ställer du in din frekvens för dagen.

Det är omöjligt att lyckas med attraktionslagen om man inte känner tacksamhet. Om man bara ska satsa på en sak att lära sig så är det detta.

10.
Mind Map.

För att komma ihåg att visualisera kan man göra ett collage. Hitta bilder som representerar sådant du vill ha i livet. Nu vill vi ha ett estetiskt resultat eftersom vi vill att det ska hänga framme och vara en del av inredning, så att vi ofta ser det och påminns om det.

7 kommentarer:

Beautifulosophy sa...

Hej! Tycker mycket verkar stämma, även om LOA är så enormt mycket mer, man blir nog aldrig riktigt färdig:) det finns ju massa bra böcker i ämnet. Nu är jag ny här och har inte hunnit läsa allt så du kanske redan har nämt dem, men the Secret är ju en bra början, och alla Ronda byrnes böcker. Sen skulle jag rekommendera alla böcker från Abraham Hicks som är verkliga djupgående böcker om man är väldigt intresserad. Nu skall jag kolla runt lite mer här! Ha en bra fredag! Kram Caroline

Lovable sa...

Jättekul att LOA är på gång här i bland bloggarna. I swear by it! Gillar särskilt Jack Canfields bok The Key men även annat inspirerande som the secrets egen hemsida där man kan ladda ned en kalender för att motiveras att komma ihåg att praktisera LOA varje dag! Hur kul som helst! Kram Helena

Milea sa...

Eftersom den här sammanställningen är baserad på en komma-igång-med-LOA-skola jag haft på min blogg vill jag poängtera att den är mycket grundläggande och att jag fann inspirationen till den i The Secret som jag tycker är en bra basbok i ämnet.

Hur allt egentligen hänger ihop förstod jag i 'Samtal med Gud'. Den är inte LOA-specifik dock.

Andra intryck sa...

Om det är någonting jag tror på så är det detta. Borde printa ut din lista och hänga upp den så att jag blir påmind varje dag.
Trevlig helg!
Kram

Hanna Lans sa...

Tack för era åsikter och funderingar! Jag tror mycket på visualisering och positivt tänkande, men behöver öva!

Anonym sa...

Hade det väldigt tufft ekonomiskt ett tag i mitt liv. Hade varit arbetslös ett tag men fick jobb efter ett tag. På grund av min ekonomiska situation hade jag endast en skrotbil för att ta mig till mina kunder och jag parkerade alltid på personalparkeringen istället för besöksparkeringen. Jag intalade mig själv att nästa bil skulle bli en Mercedes. Efter ett tag bytte företaget ägare och jag skulle nu få tillgång till tjänstebil. Det blev en Mercedes men inte riktigt den Mercedes jag tänkte mig från början. Det blev en A140 "LillMercan" Dock en Mercedes.

Unknown sa...

Man ska gå in i ett stadium att an inte önskar sig nånting då du redan har allt du önskade dig.. Vara tacksam för allt i ditt liv, se slutet på det du "har . När man kännernegativa tankar meditera o sluta önska dig... Bara var..