tisdag 22 januari 2013

Tillfreds

Visst är det väl ett fint ord, tillfreds? Lika fint som tillförsikt. Positivt laddade med ett lugn över sig. Idag reflekterar jag över dessa ord då jag träffat en grupp människor som både var tillfreds med sig själva och kände tillförsikt. Detta smittade av sig på mig. Det har ju en benägenhet att göra det, det där som trygga människor signalerar. Åh, jag gillar skarpt kompetenta och trygga människor!

Ville bara säga det. Hoppas ni har lika fina dagar som jag känner att jag har!

6 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

japps, och jag har använt det i Sonjas hemlighet just för att det är ett sådant bra ord.

Hanna Lans sa...

Jag tror att jag också måste använda det någonstans i nästa manus. Ett mycket bra ord med bra innebörd!

mamman sa...

Åsa! Får jag passa på här o säga att dina böcker om Sonja var helt underbara, lättlästa o mysiga. Vi sträckläste dem på stranden i Las Palmas. Jag har rekommenderat dem på facebook! kram

Anne Jonsson sa...

Tillfreds inger trygghet bara ordet tycker jag. Och ja, jag är också tillfreds. Dessutom fylld av tillförsikt! Win-win liksom.

Hanna Lans sa...

Mamman: Kila över till Åsas blogg och skriv det där! Alla gillar att få höra att man gillar deras böcker. :)

Anne: Vilken underbar situation du befinner dig i, grattis!

Anonym sa...

Vad roligt att du har fina dagar med fina och kompetenta människor omkring dig och så dessutom ett par fina ord! :-)