söndag 23 december 2012

Jag gillar inte deckare

... brukar jag hävda. Men när jag fick en fråga förra veckan, så började jag fundera. Frågan löd: Finns det någon författare som du läser alla böcker av? Jajemen, svarade jag och började rabbla upp: Agatha Christie, Cleo Coyle och Donna Leon. Men hold on ...! De skriver ju deckare? Så nu måste jag tänka om. Jag gillar tydligen deckare, men en särskild sort.

Gemensamt för författarna ovan? De är författarinnor. Morden är inte alltför geggiga. Maten spelar huvudrollen.

Just nu Cleo Coyles senaste från The Coffeehouse Mysteries. Läs och låt er läskas!




4 kommentarer:

Sofie sa...

Tack för boktipset! Jag gillar deckare men har aldrig hört talas om Cleo Coyle vad jag minns. God jul igen!

Simona sa...

Hej hej Hanna, jag tänker blogga under "julafton" (det känns som om den är över för mig med. Önskar att jag kunde ladda upp bilder men min j-a wordpress bara bråkar med mig. Kom att tänka på en författare jag läste för länge sedan, den innehöll mängder med mat, var skriven av en kvinna och var deckare. Ska kolla upp den och posta på min blogg!

Jag maratonskriver. Tror det blir väldigt bra!
Kram!

Simona sa...

Och nu la jag till dig i min länklista, hoppas det är ok!

Kram!

Hanna Lans sa...

Självklart får man lägga till mig i sin länklista! Det blir jag bara smickrad av. :)

Boktips emottages tacksamt! Bra att jag kunde förmedla ett också, till dig, Sofie.