söndag 31 augusti 2014

Gone Girl

Alltså, kan vi prata lite om den? Boken alltså, Gone Girl. Filmen med samma namn kommer i oktober. Den ska jag inte se. Önskar jag inte läst boken heller faktiskt. Men den skulle ju vara så braaaaa, den finns ju överallt och ujujuj vad den haussas. Jag drog öronen åt mig i det längsta, brukar inte tycka att det som framhävs som succéer är så himla fantastiska som det sägs. Men men, jag föll. Där på T-Centralen i Stockholm så föll jag. Och förlorade 85 kronor och en massa timmar.

Läste Dark Places förra året och tyckte inte om. Maken till just mörk plats får man leta efter. Gone Girl är något ljusare, men inte särskilt intressant, det tyckte jag förresten inte att Dark Places var heller. Vem hyllar? Undrar jag, och anar en extremt duktig agent i bakgrunden.

Marknadsföring, friend or foe?

1 kommentar: