söndag 26 januari 2014

Min nya darling

Jag har plockat upp mitt spökmanus efter några månaders jäsning. Det är himla nyttigt det där med att lägga undan en text under en längre tid och titta på den med fräscha ögon. Tydligen har min faiblesse för ordet som, bytts ut mot en annan darling, nämligen ordet hade. Som ju inte bara är en jobbig upprepning, utan också ändrar tempus i texten. Frustrationen när en märker det? Hur i hela fridens namn tänkte jag när jag blandade in pluskvamperfekt mellan all perfekt och imperfekt? Tre tempus är åtminstone ett för många.

6 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Nu tycker jag att du låter lite för petig min kära vän!

Hanna Lans sa...

Petig, jag? ;)

NEWYORKMAMMAN sa...

Jag vet, jag är också förvånad!

Hanna Lans sa...

Hehe.

Hanna Lans sa...

Eller, på fullt allvar? Är jag inte petig alls kanske? Nu blev jag lite förvirrad.

Mvh, petig med vissa saker och inte alls med annat.

NEWYORKMAMMAN sa...

Så är det nog faktiskt. Och det är bra. Men manuset tycker jag är bra skrivet. Gör det längre och mer detaljerat bara, men det vet du att jag tycker redan. Jag vill bara ha mer och längre spökhistoria att läsa!