lördag 5 maj 2012

Elva frågor

Här trillar utmaningarna in! Elva frågor att besvara, och elva nya frågor att hitta på och skicka vidare. Ujuj, vi får se hur det går. Det är Anneli som utmanat mig med följande:

1. Vem (en person) och vad (en sak) skulle du ta med dig till en öde ö?
Helt själviskt skulle jag ta med mig min son, för honom kan jag inte leva utan. Vad han ska göra på en öde ö med sin mamma vet jag dock inte. Eller förresten, jag får ta med mig en sak också. Alltså tar jag med mig iPaddan så han kan spela när han tröttnar på att filosofera med mig. 
2. Om du var ett musikinstrument, vilket skulle du då vara och varför?
En fagott, helt klart. Först och främst spelade jag fagott i många år, men tycker också att den speglar mig ganska väl. Rak, stabil, tar sig ton, är tonsäker, är en bra bas i en stor församling men spelar vackra solon när tillfälle ges. :)
3. Om du skulle få välja en ålder som du skulle få vara för alltid, vilken ålder skulle du då välja?
30! Stark, vacker, nyfiken och glad.
4. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
Förbannar mig själv som alltid vaknar för tidigt.
5. Vad skulle du INTE göra för alla pengar i världen?
Tortera någon.
6. Var sitter du helst och läser böcker?
Vid köksbordet med en kopp kaffe och något gott till.
7. Om du skulle vara en filmkaraktär, vem skulle du då vara?
Louise i Thelma och Louise.
8. Vem skulle du helst av allt ge en kram just nu?
Min son. Alltid.
9. Vad är det roligaste du har gjort och när gjorde du det?
Det är alltid roligast att skriva berättelser och det har jag nog tyckt sedan jag lärde mig att skriva!
10. Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord?
Pålitlig, modig, glad.
11. Vad är din högsta önskan just nu?
Att kunna leva på skrivandet, oavsett form!

Så ska jag hitta på elva nya frågor att skicka vidare. Jeez, det blir nästan ännu svårare ju ...

1. 
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.

Nej, hörrni, där gick jag bet. Kommer inte på en endaste fråga. Om jag väntar några timmar kanske det trillar in något?

4 kommentarer:

Lovable sa...

He, he! Så mycket roligare och lättare att svara än att hitta på frågor! Hoppas du får en skön och avkopplande helg! Kramar!

Anonym sa...

Roligt att se dina svar! :-)

Hanna Lans sa...

Ja, det är verkligen roligt att läsa andras svar och att besvara frågor själv. Men att komma på frågor? Nästintill omöjligt!

Joanna Björkqvist sa...

Och jag utmande dig faktiskt också, fast med andra frågor! Glömde skriva det, men kolla gårdagen, så har du lite mer pyssel att fundera över! ;)