onsdag 22 februari 2012

Hysterisk

På en timme har jag strukit över 4000 ord i mitt manus. Tänk om man kunde skriva lika fort som man kan stryka, det vore grejer det. Som ni förstår är jag hysterisk just nu. Hur redigerar jag klart ett manus på en kväll? Så att det i alla fall blir i presenterbart skick? Visserligen är jag känd för att vara snabb, men det här fixar inte ens jag.

Jag får resonera som så att det är bättre att skicka in något än att inte göra det. Hoppas bedömningen blir att språket är fint och att historien håller. Så kanske jag kan bli considered för publicering ändå. (Ja, jag måste skjuta in engelska ord här och där, särskilt när jag är hysterisk.)

H Y S T E R I S K

*Måste sluta blogga nu för att andas i påse en stund*

5 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Ta ett djupt andetag och luta dig tillbaka - tänk bara att du är grym!

Och så redigerar du lite grann så där bara. Bara sveper lite över texten. Sä där, ja. Klart.

*host host*

Ninas skrivarlya sa...

Lugn och fin nu. Luuuuugn och fiiiiin... Andas in. Andas ut. Sådär ja. Nu kan du fortsätta.

Du är bra, kom ihåg det. Heja!

nillas liv på pinnen sa...

Vad kul att det gick bra!

Jag tror att de bortser från småblunders om berättelsen håller och språket är bra!

Anneli Stålberg sa...

Det kommer att gå utmärkt! Jag vet att du kan skriva superbra, så jag är inte orolig :)

Hanna Lans sa...

Jag har världens bästa bloggläsare, pussar och kramar till er för alla glada tillrop!