måndag 2 januari 2012

När han själv får välja

Sonens klädsmak ... Inget spelar någon roll så länge det är mjukt och skönt. Men helst ska det vara grönt. Idag iklädd bruna mysbyxor (urtvättade) och knallgrön långärmad t-shirt. Med rött tryck på. Jag tittar åt ett annat håll.

Ang. hur många ord en barnbok är, så hittade jag följande intressanta uträkning. Jag ställer mig dock lite skeptisk till detta, för jag har för mig att NaNoWriMo-uträkningen sa att 50.000 ord är ca: 200 sidor, inte 120? Att diffa på 80 sidor är lite för mycket.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Haha, hälsa sonen att jag tycker det är jättefint med brunt, grönt och rött. =)

vally sa...

Härligt att han får ta på sig det han vill.
Beträffande barnböckerna, undrar jag, vilka åldrar de skall vända sig till.

Hanna Lans sa...

Nilla: Will do.

Vally: 9-12 blir det nog. Min tanke från början var 6-9 men det är nog att ta i.

tante Jul sa...

Mine litt over 50K ord ble 199 sider da jeg satte dem opp slik Amanda Hellberg anbefaler, med masse luft rundt. Uten spesielle innstillinger i et word-dokument ville det altså vært tett på 120, tenker jeg. Det vil si at de er ikke helt ute og kjøre mht tellingen, men forleggerne ville HATET å lese manuset deres fordi det ville gitt dem migrene ;)