tisdag 4 februari 2014

Sockerdöden

Emellanåt känner jag mig mer än lovligt korkad. Som när jag prompt ska testa något nytt och det blir gott och jag äter för mycket så mycket att jag mår illa ovanpå det andra illamåendet som kom med sjukan. Nu sitter jag här och gör inte mycket mer. Hallonkaramellsås kan vara något av en utomkroppslig upplevelse och kan säkert passa alldeles utmärkt på våfflor. Däremot rimmar ju färgen på såsen väl med mitt illamående ...



15 st gräddkolor
1 dl kondenserad mjölk
1 dl vispgrädde
1 dl hallon, saften av

Smält ihop. Häll över grädde över kaka och må litelite illa.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Det ser äckligt gott ut! :)

mamman sa...

Ni kan ni!!!!

NEWYORKMAMMAN sa...

Ser snuskigt gott ut! Men vad synd att rätten innehåller kondenserad mjölk--jag hatar verkligen den smaken. Kan man göra utan tro?