fredag 21 februari 2014

Det här med juridik

Slöläser på Aftonbladet medan jag vaktar en tenta och ser att det är en pågående chatt mellan hovexperten och de som känner sig hågade. En fråga som får mig att bli både munter och irriterad av svaret är denna (se under min kommentar, blogger vägrar låta mig redigera inlägget):

Mitt svar blir: MOHAHAHA, tror ni verkligen att man är svensk först och främst när man är född i ett land som inte erkänner några andra medborgarskap än det egna? Skulle inte tro det. Madde gör helt enkelt bäst i att inte skilja sig innan hon bott i 365 dagar med bebben i Sverige. Om de alls ska skiljas någon gång i framtiden alltså. Vissa skiljer sig ju faktiskt inte har jag förstått.

Roger Lundgren, hovexpert: 
Självfallet. Hon kommer först och främst vara svensk som medlem av den svenska kungafamiljen.
Kommentar från fia 
kommer dottern att få svenskt medborgarskap också?

Inga kommentarer: