tisdag 11 oktober 2011

Tips och idéer

Det är alltid bra att se sig omkring vad gäller utgivning. Nu har vi startat en egenutgivarförening, den tror jag stenhårt på. Ensam är inte särskilt stark vad gäller detta, och att vi redan är ett gäng med hög kompetens och många idéer känns så himla bra! Jag browsar runt på nätet och hittar lite bra och lite dåligt. Men jag tänker att all information i slutänden är bra, eftersom man alltid lär sig något. En väldigt amerikansk sida, men jag sneglar lite på deras marknadsföringsidéer. Kanske kan jag hitta något där.

6 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Det är verkligen inga lätta saker det här med att ge ut själv. Jag skulle så gärna vilja prata med dig IRL om det här med ISBN-nummer, avtal med Adlibris och Bokus m m.

Jag läser nu offerter från ett tryckeri och tycker att det ser så mycket bättre ut än Publit, men vem vet hur det blir i slutänden med vilket som är bäst? Tankar?

Anneli Stålberg sa...

Jag tror att det är bra att plocka lite tips här och lite där. Ju mer man vet desto bättre kan man göra det man behöver göra själv.

Funkar det inte för mig hos förlag den här gången, så ger jag också ut min bok själv. Det känns skönt att det redan finns så många duktiga egenutgivare :)

Andra intryck sa...

Vilket bra initiativ! Vi kan alla behöva tips, idéer och lite hjälp.

Hanna Lans sa...

Joanna: Du kan väl maila ett telefonnummer till info@berghemforlag.se så ringer jag upp dig?

Anneli: Om du väljer att ge ut själv så vet du vart du ska vända dig för tips!

Hanna Lans sa...

Andra Intryck: Ja, det verkar strålande! Vi arbetar med webbsidan och när den är klar blir det stora trumman!

Duktiga Tjejen sa...

Älskar Egenutgivarna! Det här blir så himlarna bra.