lördag 24 september 2011

Lärdomar

Du är ingen riktig författare om du har en signeringspenna som kostar under 5.000 kr. Lär Jan Guillou ha sagt till Kim Kimselius en gång. Själv hade hon en betydligt billigare när hon signerade mina böcker som jag köpte, men ändå dyr. När jag köpte en bok av henne fick jag nämligen också en lektion i vad för slags penna man bör signera med. Min lila favorit förslog inte. Inte heller min svarta flödiga och inte heller min gratispenna med uppmaningen "Ge blod". Trots att det var kulspets. För det måste det vara. Jag passade på att berätta att jag tycker det är så underbart att hon delar med sig så frikostigt på sin blogg. Och så bytte vi böcker. Kul!

Igår hann jag även skrika till Emma Hamberg att jag älskade henne samt haffa Fredrik Skavlan när han smet ut en stund. I Hoi förlags monter pratade jag med Kristina Svensson, Skrivarmamma, Susanne Boll och Simona Ahrnstedt också.

I vimlet och i ögonvrån, lyckades jag spotta Joanna också. Trots att jag inte var på rätt plats och trots att det är tusentals människor på mässan. Det var bra gjort tyckte jag. Dessutom fick jag köpa underbara armband med svarta pärlor och döskallar också. När jag blir glad pratar jag som en kulspruta. Är jag dessutom på språng till något, så har jag en svada out of this world. Lärdom: Prata lite långsammare, annars kan man skrämma bort folk.

Idag måste jag få tag i Desirée och även ha egenutgivarmöte.

Sista lärdomen: Lär dig posera för guds skull. Annars kommer man hem med sådana här bilder:


Det är ju helt underbart det här med bokmässa!

6 kommentarer:

Frida Åberg sa...

Hihi du verkar ha det bra! Tack för en fin rapport. Kul att få lite bokmässefläkt, jag sitter på en skärgårdsbåt och ska tillbringa dagen långt bort från vimlet. Då är det bra att du vimlar o svadar. Ha det riktigt kul o hälsa Jan ;).

Anneli Stålberg sa...

Det låter helt underbart! Önskar verkligen jag var där.

Pennor och posering och vad mer? Det är mycket man måste kunna när man blir utgiven, eller såklar,t om man ger ut själv :)

NEWYORKMAMMAN sa...

Jag fokuserar pa det viktigaste: kavajen! Skitsnygg. Du ser ut att trivas och det unnar jag dig verkligen. Vilken drom som gar i uppfyllelse va? Tank vad kul det hade varit att fa vara dar och dela den med dig. Vem vet, kanske kan jag fa halsa pa nasta ar?
Jag tycker inte alls du poserar illa. Ar din bok poppis?

Hanna Lans sa...

Min bok är jättepoppis! Hela tre stycken har jag sålt. But who's counting ... ;)

vally sa...

Du är en glädjespridare av stora mått.

Jag plöjer årets andra höjdare.
"Gustavs grabb".
Fortfaranade ligger du etta.

Fäste mig också vid den ståndsmässiga kavajen.

God fortsättning!

Joanna Björkqvist sa...

Du är underbar när du pratar! Jag älskar ditt tempo!

Och är SÅÅÅÅ glad över att du fick syn på mig i vimlet!!!