lördag 5 maj 2012

Elva frågor till

Jag hade missat att även Joanna hade utmanat mig! Herregud, betyder detta att jag måste hitta på 22 frågor att skicka iväg till andra ...?

Här kommer i alla fall Joannas frågor:

När njuter du som mest?
När jag får sitta ensam och blicka ut över havet.

Vilket är det vackraste ord du vet?
Krusidull och el corazon (stavningen är jag dock osäker på.)

Vad i ditt liv har varit det som krävt mest av dig hittills?
Åtta rättsprocesser på två år. Vill jag aldrig vara med om igen!

Vad i ditt liv har förvånat dig mest hittills?
Att man reser sig efter att man tappat fotfästet.

Har du någon dröm som du inte uppfyllt ännu, i så fall vilken?
Jag kan fortfarande inte flyga som en fågel ...

Vilken är den bästa bok du läst?
En av de bästa är The Birth of Venus av Sarah Dunant.

Vad lyssnar du på för musik?
Jag älskar tystnaden. Men vid de sällsamma tillfällen då jag lyssnar på musik, blir det Carla Bruni, Zazz och Francoise Hardy.

Beskriv dig själv med fem ord!
Hoppetossa med koll på läget. ;)

Hur mycket i livet tror du sker av en slump och hur mycket ingår i en större plan (t ex Gud har bestämt eller ödet vill si eller så)?
Ödet och Gud tror jag inte på, däremot tror jag på en inneboende kraft som kan påverka mer än vi tror. Med det sagt hamnar jag på att den kraften samt slumpen är lika troliga.

Vilken är din favoritblomma?
Stockros.

Vad har du för planer inför sommaren?
Att redigera klart åtminstone en bok till så att jag har något nytt att ta med mig till Bokmässan!


Alltså, det känns lika omöjligt nu att hitta på elva frågor ... Jag ber att få återkomma!

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Vet du att krusidull heter curlicue på engelska? Det tycker jag är ett nästan ännu finare ord än krusidull.

Joanna Björkqvist sa...

Spännande att läsa svaren!

Stockrosor är fina - håller med! Och dina fem ord om dig själv var ju strålande!

Hanna Lans sa...

Nilla: Nej, det hade jag ingen aning om, tack! Jag gillar även orden bakelse, konditori och biskvi. :)

Joanna: Det är verkligen jätteroligt att läsa om andra, men hur i hela fridens namn kommer man på frågor?