onsdag 19 mars 2014

En perfekt man

Jag är en krass och lite vass kvinna. Tycker det är tramsigt med looove och att kvinnor i romantiska böcker är så förfärligt beroende av män och deras godkännande. Blä, långt borta från den verklighet jag lever i och vill leva i. Men så fick jag De Skandalösa i min hand och eftersom Simona är en klok kvinna och utbildad psykolog, så tänkte jag att är det någon som borde kunna skriva om hjärta och smärta på ett sätt som jag gillar, då är det hon. Och det visade sig stämma! Hon är varsam med sina karaktärer och vill dem gott. Förutom Skyhielm, men det må verkligen vara hänt. Och Cronstedt, och det må verkligen vara hänt det också. Men resten, åh, resten. Särskilt Magdalena och Gabriel, han är den perfekte mannen, helt klart. Och hon är den perfekta kvinnan. Tycker i alla fall jag som är kvinna. Den där Gabriel, alltså, om någon man vill ha en liten guide i vad vi kvinnor vill ha, läs De Skandalösa. :)

Men Gabriel ville ta hand om Malla. Hon kanske inte behövde någon som tog hand om henne, men hon behövde någon som delade hennes bördor. Klockrent.

7 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Åh. Suck. Tänk att du hade den romanen kvar.

mamman sa...

Ja, jag håller fullständigt med dig, den var så fiiin :)

Hanna Lans sa...

Riktigt fin!

Sofie sa...

Det låter som en bok helt i min smak!

Hanna Lans sa...

Hon har skrivit tre stycken i samma genre. Njut!

Simona sa...

Åh, tack Hanna, vad glad jag blir. Tack tack tack, och hälsa mamma också. Kram!

Hanna Lans sa...

Jag ska hälsa mamman!