lördag 14 december 2013

Lusse och julstämning

'Tis the season to be merry har jag hört. Hade varit himla skönt att känna så, men ack nej, här vimlar det av dystra tankar och tröttheten från helvetet. På listan idag:

Åka och köpa färg
Slipa väggar
Måla väggar
Sätta upp gardiner
Köpa födelsedagspresent
Laga julmat
Städa
Julpynta

Tacksam för: Mildvädret som gör att jag kan cykla till jobbet, föräldrar som ställer upp i vått och torrt, sonen som är en reflekterande människa som alltid utmanar min världsuppfattning, vovvens fina nos som alltid ställer upp att bli pussad på när matte behöver det.



4 kommentarer:

Sofie sa...

Vovven är så fin! Bullarna ser goda ut också! Jag tror att alla är lite trötta i slutet av året i alla fall känner jag det också... När man allra helst vill vara piggelin.

Charlie sa ... sa...

Och jag är tacksam för dig och att du skriver här.

Tänker också på en hel del. Gråter lite. Känner mig trött.

MEN av någon anledning har jag hur mycket julkänsla som helst. Ingen supermärkvärdig men liksom glad för dofterna, snön som kommit, att vi inte har så mycket planer, att jag får vara hemma för jag tycker jag bott på jobbet den senaste tiden (året). Lufsa runt.

KRAM

mamman sa...

Ja det är tufft, men du lyckas ju o får till det o det blir så fint :)

Hanna Lans sa...

Julekram till er alla tre!