måndag 16 september 2013

Vad vill förlagen ha?

Jag sitter som bäst och funderar över vilka jag ska ge möjligheten att läsa mitt senaste manus. Vilka som är nog betrodda att förvalta det väl. Som förstår mig och berättelsen och ser dess potential. Eller så letar jag helt enkelt desperat efter förlag att skicka till, verkligheten är ju så tudelad. Eller kanske tusendelad.

En fin länk som beskriver på ett lätt sätt och som man ju faktiskt kan försöka hålla sig någotsådär till vad gäller vad man ska skicka till förlag. Eller inte skicka.

4 kommentarer:

Kati sa...

Ja det var en bra länk! :)

Astrid Ahlberg sa...

Ja verkligen! Den har jag sparat.

Anneli Stålberg sa...

Superbra länk! Det är faktiskt inte en helt lätt nöt att knäcka. Lycka till!

Hanna Lans sa...

Nej, det är verkligen inte helt lätt. Men om man följer dessa råd, så ökar man säkert sina chanser att förlagen läser ens manus i alla fall.