söndag 16 juni 2013

Walk in closet, eller: Hur tusan gör man för att klädkammaren ska bli så funktionsduglig som möjligt?

Helst glamourös också. Men det kanske är för mycket begärt med obefintlig budget.

1) Färgen på väggarna, jag spyyyyr!
2) Det fungerar inte med trådhyllor. Oavsett om man viker ihop kläderna eller inte.
3) Det fungerar inte att ha kläder exponerade för solljus, de bleks.
4) Det fungerar inte att ha kläder hängandes framme, det blir damm på axlarna.
5) Snedtak? Hur tänkte människan när hon valde att bygga hus med snedtak?



Jag hänger på Pinterest för att hitta bra lösningar, men hittar inga för mina specifika problem. Vilket är snedtak framifrån, över nästan hela rummet.

Någon som har en bra lösning? Tänkte ägna några dagar åt detta i sommar, för såhär kan jag inte ha det.

5 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Jag har slutat hänga upp kläder utan viker allt och lägger i byråar. Det funkar ju inte med kavajer och sånt som blir skrynkligt, men resten fungerar bra faktiskt.

Anna Granström sa...

Jag älskar snedtak! Vill oxå ha det. Och en Walk in closet... Vilken färg den än har!

Hanna Lans sa...

Maria: Ja, jag kommer behöva byrå för över hälften i alla fall.

Anna: Det gjorde jag också innan jag köpte ett hus där 5/6 rum har det ...

petra sa...

Vi hade EXAKT samma problem.
En inredningsarktiteket ritade till och med ett ambitiöst förslag som vi aldrig genomförde då vi inte riktigt var nöjda med det. Lösning? Vi flyttade bort walk in-closeten till ett rum utan snedtak. Men vi kämpar fortfarande med förvaring under snedtaket. Har sett en del fina grejer på Pinterest. Här är några länkar:

Gammalt blogginlägg garderobsplanering: http://hus.enannansida.se/2006/12/garderobsplanering.html

http://hus.enannansida.se/2006/08/ikea-blues.html

Min snedtaks-pinterest:
http://pinterest.com/petrajankov/snedtak/

Hanna Lans sa...

Tack Petra! Det enda rum jag inte har snedtak i, är vardagsrummet ... M-å-s-t-e alltså hitta en bra lösning för snedtak. Jag gick in och kollade på din Pinterest och fick en del idéer!