lördag 1 juni 2013

Energitjuvar

Jag sållar bland mina energitjuvar. I mitt liv handlar det mestadels om objekt snarare än subjekt. Hela jag blir dränerad av fula väggar, fula skåp, saker som står i vägen etc. Nu har jag bott i mitt radhus i drygt ett år och hela tiden känt mig dränerad när jag gått in i hallen. Jag har försökt att titta åt ett annat håll, inte använda sidosyn, etc, men förgäves. Den galet stora garderoben som jag var tvungen att acceptera i köpet eftersom sådant tydligen räknas som fast egendom, är äntligen borta. Ä N T L I G E N!! En kompis vars tonårsdotter behövde något sådant där för alla kläder och joxs tonåringar behöver, ville ha den. Tjohoo!! Ett objekt som dränerar mig, ger någon annan livsglädje, underbart. Och jag kan änligen börja planera för snyggare väggar och mer kitsch, mer färg och mer livsbejakande hall.

Före

Efter

10 kommentarer:

Kati sa...

Ahh, rymd! Möjligheterna!

Åsa Hellberg sa...

Härligt!

Sofie sa...

Vilken skillnad!

Hanna Lans sa...

Rymd! Härligt! Skillnad!

Njuter i fulla drag och planerar för en framtida gladchockhall!

mamman sa...

Förstår dig! Lycka till :)

Hanna Lans sa...

Det kommer bli så bra så!

Pernilla sa...

Mycket bra! Saker kan också vara energitjuvar! Bra där!

Hanna Lans sa...

Visst kan de det!

NEWYORKMAMMAN sa...

Oj! Ska bli spännande...

Hanna Lans sa...

NYC-mamman: Du kanske kan hjälpa mig att komma på någon snitsig lösning i sommar?