onsdag 30 oktober 2013

Förebilder

Att hålla drömmar levande, tycker jag är ruskigt viktigt. Att följa sina drömmar, att våga leva och att våga satsa. Jag hittar förebilder och inspirerande människor och tänker att jag också vill mer, mest, bra, bättre och bäst. Livet, att leva fullt ut. Men varje gång jag läser om en kvinna som följer sin egen väg, hjärta och är levnadsglad, så är det alltid samma bas: Hon är inte gift och hon har inte barn. Män däremot, de som följer sina drömmar, livet och allt det där? Jodå, de är oftast både gifta och har barn.

Olika faller ödets lotter.

3 kommentarer:

Kati sa...

Jag har alltid försökt följa mina drömmar. Förverkliga dem. Och man och barn hörde aldrig till dem. 3 stycken drömmar har jag förverkligat, de tre jag hade. Och nu funderar jag på vad nästa ska bli. :-) Men visst, det blir svårare som kvinna, det måste man nog vara beredd på. Däremot tror jag det FINNS kvinnor som har familj och ändå lyckats göra det de vill. Om man vet var man ska leta.

Agneta sa...

Jag är både gift och har barn och lever just nu min dröm. Nästan i alla fall. En sak fattas - som finns i drömmen - att jag är utgiven och kan leva på mitt skrivande. Jag hoppas innerligt att jag når dit en vacker dag.

Hanna Lans sa...

Kati: Jag har också uppfyllt en massa mål och sedan skaffat nya. Kanske är det det som är grejen med mig, att jag hela tiden skaffar nya så att de uppnådda mer ses som delmål? Heja dig och dina uppfyllda drömmar!

Agneta: Jag borde ha specificerat att det var mina drömmar. De som uppnått drömmar som jag inte kan relatera till har naturligtvis också nått sina mål. Det var kanske lite slarvigt uttryckt av mig. Men hurra, för att du elver din dröm!