måndag 18 april 2011

Att bygga ett varumärke

Nyss hemkommen från ett bra lunchmöte med ett marknadsföringsproffs. Ja, det är inte hans officiella titel, men det är vad han är. Så vi pratade om hur man kan bygga sitt varumärke. Han pekade ut mina styrkor och mina svagheter. Det märkliga är att han pekade på samma saker som andra pekat på och som jag för mitt liv inte kan förstå. Jag accepterar dock att de måste ha rätt. Det andra ser och hör är ju min utsida och det ljud som alstras av mina stämband och lämnar min kropp via munnen. Det jag själv ser inifrån och tror att jag släpper ur mig verbalt, det är helt andra grejer. Hur blev det så?

5 kommentarer:

Sofie sa...

Var det de negativa bitarna du inte föstod, eller de positiva? Eller kanske bägge?

Hanna Lans sa...

Det var egentligen hela min framtoning. Jag tycker ofta att jag är velig och fjantig men andra uppfattar mig oftat som tydlig och seriös. Jaha. Något nytt att fundera över. :)

Desirée sa...

Jag vill också träffa honom!!

mockapocka sa...

Känner igen det där. Har även funderat över varför det blir så. För egen del tror jag helt enkelt att det handlar om att jag inte säger allt högt. Det som kommer ut är bara en del av det som försiggår i mitt huvud och i min kropp. Jag uppfattar helheten men andra kanske bara ser delar.

Hanna Lans sa...

MM&I: Ja, det är bra emellanåt att utsätta sig för andras åsikter och särskilt sådana som kan sin sak.

Mockapocka: Jag kanske ska vara glad över att det inte är tvärtom. Att jag tror att jag är rak och seriös, men egentligen är en larvig fjant. (Kan jag säkert vara på riktigt också förvisso...)