onsdag 24 september 2014

Bokmässan 2014

Yes, imorgon är det jag som är på plats! Jag har inte lusläst programmet, men tänkte gå förbi vissa montrar där vänner och bekanta håller till, samt ta en långsam sväng förbi Digitala Torget. Det intresserar mig av två anledningar. En är självisk och den andra är osjälvisk.

Självisk: Jag är oerhört intresserad av var e-boken är på väg och alternativa vägar. Det här med att Amazon tar över behöver inte vara av ondo. Jag tror att branschen måste ändras och bli mer inkluderande. Jag vill att alla ska känna glädje i att läsa och inte tvingas läsa sådant som anses vara g o d litteratur, utan faktisk kunna välja helt fritt. Det har man inte kunnat tills alldeles nyligen. Sedan har författarna ju rätt i att dumpade priser gör att man inte kan leva på sitt jobb, men å andra sidan: Jämför smågodis med fin choklad. Det finns en budget och en tid för alla smaker.

Osjälvisk: Hackerklubben ska vara där och min son vill lära sig mer om programmering. Jag ska sondera terrängen medan han är i skolan. Jag har nämligen ledigt från jobbet för att gå på detta, men han har inte ledigt från skolan. Oh well. Mamma fixar istället.

Toodles, ska njuta i vilket fall som helst. Jag ä l s k a r det skrivna ordet!


3 kommentarer:

mamman sa...

Bra skrivet :)

Åsa Hellberg sa...

Men , jag träffade aldrig dig!!

Hanna Lans sa...

Jag var bara där torsdag och fredag. Undviker helgen så mycket det går. Har man inte klaustrofobi innan så får man det efter ... Jag såg att du haft en toppenmässa dock!