lördag 2 februari 2013

Sammanträffanden

Satt och tittade på Murdoch Mysteries och tyckte jag kände igen huvudrollsinnehavaren. Helt plötsligt kom jag på det, han hette yannick något och var med i en film jag tyckte mycket om som tonåring. Satt och funderade på hans efternamn och kom på att det var något som liknade Bisset.

En timme tidigare behövde en FB-vän tillika författarinna hjälp med ett namn till en karaktär. Jag föreslog Jaqueline. När jag satt framför TVn och såg Yannick funderade jag på om han kanske var son till Jaqueline Bisset?

Fortsätter slötitta på nå't polisprogram och vem står då som gästskådis? Jo, Jaqueline Bisset.

Men alltså, hur ofta tänker man på henne och hur ofta sker sådana sammanträffanden? Skojigt tycker jag. Långsökt, tycker några andra. Strunt i dem, säger jag.

(Har för mig nu att hans efternamn var Bisson, inte Bisset.)

Inga kommentarer: